تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع» افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟
سرخط خبرها

تصاویر منتخب سوگواره بین‌المللی مهر محرم در موزه مرکزی رضوی به نمایش در آمد

  • کد خبر: ۱۸۳۳۲۶
  • ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۰
تصاویر منتخب سوگواره بین‌المللی مهر محرم در موزه مرکزی رضوی به نمایش در آمد
نمایشگاه عکس‌های منتخب سوگواره بین‌المللی «مهر محرم» در نگارخانه موزه مرکزی حرم مطهر رضوی گشایش یافت.

به گزارش شهرآرانیوز، در این نمایشگاه ۴۰ عکس منتخب هیئت داوران مربوط به چهاردهمین سوگواره بین‌المللی مهر محرم شامل ۳۶ تک عکس و ۴ مجموعه عکس در معرض بازدید عموم مردم و زائران قرار گرفته است.

 
میثم قدس‌پور دبیر سوگواره مهر محرم در مراسم افتتاح این نمایشگاه با بیان اینکه نگارخانه رضوی برای پنجمین دوره متوالی میزبان برپایی نمایشگاه عکس‌های منتخب سوگواره مهر محرم شده است، افزود: در این نمایشگاه آثاری از مراسم عزاداری کشور‌های عراق، بحرین، انگلستان، هندوستان، عربستان سعودی و استان‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران قابل مشاهده است.

وی همچنین به آثار عکاسانی، چون محمد آهنگر، قدرت احمدی، سیدعلی سیدی ابرده، مهدی ایمانی، اصغر ازدشت، احمد عبدالامیر لازم، مرتضی امیر الرعایایی، سامان خدایاری، سیدعلی رضویان، حمید عابدی، هادی دهقان پور، اکبر شکوه، امیرحسین کمالی، رحمان مجرد، علیرضا صفرزاده، محمد غمزه، حمید عزیزی خانقاهی، سعید نیکپور، میترا ناظمی، مسعود محقق، مصطفی قاسمیان، حسین حاجیلری و فرج الله رمضانی در بخش ملی اشاره کرد که در معرض بازدید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

در بخش عکس‌های تجمعی نیز از کویته تا کربلا اثر هادی دهقان پور، آیین شاطری اثر فرج الله رمضانی، دسته چوبی اثر علی دهقان و روضه طاهر اثر مریم آل مومن دهکردی آثار به نمایش در آمده‌ای بود که وی بدان اشاره داشت.

قدس پور همچنین به آثار حسن الطیف و حسین فردان از بحرین، حمید خیر الدین از لندن، حسین عبدالعلی صالح آل سلطان از عربستان، ایلیا یعقوبی از هندوستان، وضاء عبدالکریم فلیح العمدی، حسن شاکر محمد، عباس رعدالاسدی، علاءحمید الاسدی از عراق در بخش بین‌الملل اشاره داشت که آثاری از این هنرمندان در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

وی اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه سوگواره مهر محرم در نگارخانه حرم مطهر رضوی فرصتی است تا با استفاده از ظرفیت‌های این مکان مقدس در گسترش پیام عاشورای حسینی استفاده کنیم.
قدس پور صریح کرد: آنچه در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است گلچینی از گلچین‌های ۳۵ هزار اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره است که ۴۰ اثر برگزیده آن در این مجموعه به نمایش در آمده است.

حجت الاسلام سیدجلال حسینی رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه استفاده از زبان هنر را فرصتی برای توسعه ضریب تاثیرگذاری و معرفی واقعه اربعین خواند.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، فرشید فلاح مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان حضور به هم رساند.

شایان ذکر است سوگواره مهر محرم را دارای پیشینه‌ای ۱۵ ساله است که از استان سمنان و تنها با محوریت عکس پا گرفت و اکنون در عرصه بین‌الملل در ابعاد مختلف عکس فیلم و پادکست فعالیت می‌کند.

این نمایشگاه که به مناسبت شهادت امام رضا (ع) و ایام سوگواری دهه پایان ماه صفر در نگارخانه موزه رضوی برگزار شده است از ۱۸ الی ۲۷ شهریور ماه ساعت ۸ تا ۱۷ در نگارخانه رضوان موزه مرکزی آستان قدس رضوی برای بازدید علاقه‌مندان فعال خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->